Популярни публикации

неделя, 29 май 2011 г.

Насър ал Ахмед е една от най-големите надежди на България за медал от европейското първенство по културизъм

Културистът поет Насър ал Ахмед:

Ако взема титла в София, ще я посветя на баба ми

Румен Кацаров

19.05.2011

Насър ал Ахмед е една от най-големите надежди на България за медал от европейското първенство по културизъм в зала 1 на НДК на 21 и 22 май. 21-годишният талант в кат. до 90 кг е със смесен произход. Баща му е от Сирия, а майка му е наполовина българка и наполовина суданка. Той е и един от малкото представители на този спорт, който може да се похвали, че пише стихове.

- Насър, във форма ли си вече за европейското?

- Доста съм изморен, но не от тренировките, а повече от диетата и от факта, че и работя непрекъснато.

- Как ги съчетаваш?

- Два пъти на ден тренирам, а нощем ходя на работа. Диетата започнах заради една фотосесия, когато не планирах да участвам на европейското. Влязох обаче в добра форма и моите приятели Димитър Димитров и Венелин Великов ме посъветваха да се пусна на квалификациите, след които взех квота.

- И какво очакваш да се случи?

- Това е много скъп спорт и трябва доста да се влага в него, а аз нямам големи възможности. Даже не съм си вземал отпуска. Излизам и ще видя какво ще стане.

- Лесно ли се намират спонсори?

- Засега се готвя на собствени разноски. Ако имам спонсор, ще мога да се боря за титли от най-престижни първенства. Не се ли получи и подведа ли хората, ще им върна всяка стотинка. В момента търся спонсор за световното тази година и за „Арнолд класик” през 2012-а.

- На кого би посветил евентуална титла в неделя?

- На баба ми, поетесата Ваня Петкова, която почина преди две години.

- А на теб отдава ли ти се да пишеш стихове?

- Не искам да се хваля, но - да. Мога да напиша цяла стихосбирка, ако някой ме ядоса. Същото важи и за човек, когото харесвам. Доброто и лошото събуждат музата у мен.

- Как се насочи към културизма?

- Като малък се занимавах с бойни спортове. Веднъж обаче теглото ми падна от 60 кг на 39 кг, защото не знаех как се спазват диетите. Тогава влязох във фитнеса и започнах да разпитвам. Стъпка по стъпка започнах да се занимавам сериозно и на 17 г. станах първи при юношите (до 18 г.) и младежите (21 г.).

- Имаш ли идол?

- За мен характерът е по-важен от физическите данни и не мога да уважавам човек, когото не познавам. По принцип харесвам Арнолд Шварценегер за това, което е постигнал, а от шампионите, които познавам, най-много уважавам Димитър Димитров.

в мо / The Turks in Bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар

portalturkey@gmail.com